ѕершою на сцену запросили льв≥вську в≥дому
групу ƒ≥кс≥ленд "ћ≈ƒ≤ ”—", музиканти ¤коњ,
¤к це не парадоксально, Ї водночас медиками! “ому не дивуЇ
висновок …оріоса, що "нас вил≥ковуЇ њхн¤ музика... можна
чутис¤ безпечно". ќркестр ≥снуЇ вже ≥з 1960 року, виступаючи
у р≥зних джазових складах, починаючи в≥д кв≥нтету - до б≥г-бенду.
” стил≥ д≥кс≥ленд музиканти працюють ≥з 1994 року, њхн¤ програма
маЇ джазов≥ стандарти - плюс украњнська мелодика, власн≥ композиц≥њ
у найкращих традиц≥¤х д≥кс≥ленду. "ћед≥кус"
брав участь у м≥жнародних джаз-фестивал¤х та концертах у ривому
–оз≥ та —умах (”крањна), “алл≥н≥ (≈стон≥¤), ¬аршав≥, ¬роцлав≥,
ўец≥н≥ (ѕольща), √рац≥ (јвстр≥¤), а тепер, ось, у Ћьвов≥.
—початку "д≥кс≥ленд≥вц≥" заграли
традиц≥йний джаз. ¬есь смак джазу, мушу зауважити, ¤ в≥дчула
нав≥ть гостр≥ше, ан≥ж на то розраховувала, бо поруч за моњм
столиком сид≥в "повний" фанат джазу, ¤ би нав≥ть
сказала "джазбезнутий канкрЇтно". ¬≥н курив сигару,
пищав, свист≥в, часом щось викрикував мен≥ на вухо, ≥м≥тував
(дуже вдало) гру на вс≥х ≥нструментах (причому в≥н то робив
≥з сигарою у руц≥, тому ¤ ≥нод≥ мала ухил¤тис¤ в≥д його млинопод≥бних
рух≥в), в≥н скакав ≥ топав ногами в такт музиц≥, лавочка наша
п≥дстрибувала ≥ ¤кась сус≥дка ззаду, об спину ¤коњ ¤ к≥лька
раз≥в "джазанулас¤" жваво запропонувала мен≥ вийти
≥ потанцювати б≥л¤ сцени. ѕ≥сл¤ доктор-джазу музиканти заграли
к≥лька блюзових композиц≥й, м≥й сус≥д сказав, що його "ц¤
тЇма почне ковбасити", ага, мене це насторожило, значить,
до цього були "цвЇточк≥", ≥ ¤ р≥шучо перес≥ла на
лавочку навпроти. ≤з т≥Їњ стратег≥чноњ позиц≥њ сус≥д вигл¤дав
дуже жваво ≥ приЇмно, до нього мала необережн≥сть п≥дс≥сти
Ћес¤ Ѕаб'¤к, редактор газети "¬≥рую", ¤ка чемно
≥ терпл¤че прострибала на лавц≥ весь концерт. оли ж ¤ гл¤нула
на публ≥ку, то здивувалас¤, пом≥тивши, що 95% лавочок таки
п≥дстрибують... "“и не один", ¤к то кажуть. Ќа сцен≥
ж в≥дбувалос¤ неймов≥рне, сам≥ музиканти просто шален≥ли в≥д
своЇњ гри. «-п≥д чорних капелюх≥в ≥з золотим написом "JAZZ"
т≥к п≥т, ≥нструменти пурхали, ¤к метелики, у руках джазмен≥в,
обличч¤ м≥нилис¤, пальц≥ б≥гали... «аплющити оч≥ ≥ просто
слухати музику було неможливо, але з ≥ншого боку таке видовище
в≥двол≥кало в≥д повного заглибленн¤ у звук. ёр≥й Ўар≥фов, в≥домий льв≥вський музикант, наприклад,
м≥г к≥лька п≥сень просид≥ти (прочути), заплющивши оч≥... “а
здеб≥льшого публ≥ка ковтала очима кожен рух, плескала ≥ кричала
"браво" на кожну ≥мпров≥зац≥ю чи вдалий уривок,
часом емоц≥йно п≥дстрибувала, розливаючи на сус≥д≥в льв≥вське
пиво, ¤ке п≥нилос¤ так само, ¤к ≥ джаз на сцен≥. Ќезабаром
на це все видовище на сцену попр¤мували фотографи, склалос¤
враженн¤, що вони пританцьовували пом≥ж барабанами, п≥д контрабасом,
камери ледве не "п≥рнали" у тромбон, капелюхи, пом≥ж
гл¤дачами то тут, то там блимали спалахи (до цього блиманн¤
також причетним був шиштоф —ав≥цк≥), хтось розгл¤дав
музикант≥в кр≥зь мутне шкло гальби, комусь запраглос¤ б≥льшоњ
романтики - тому хтось п≥дн¤в св≥чку ≥ нею почав колихати
п≥д джаз, але в≥ск нагло скапував на ближн≥х ≥ так≥ спецефекти
не "пройшли".
ѕросто цунам≥ емоц≥й викликав украњнський блюз,
написаний два стол≥тт¤ тому назад у виконанн≥ "мед≥кус≥вц≥в",
коли в джаз "зав≥тав" Ѕайда, та не просто так, а з гор≥лочкою...
(ѕро це йшлос¤ в п≥сн≥, ¤ку виконував ћирослав ÷юпак). —ус≥д
≥з сигарою був у шоц≥ в≥д контрабасиста јндр≥¤ ÷егальського
≥ пост≥йно закликав Ћесю: "ƒивис¤, диви, що в≥н там вилабуЇ!!!"
“акож прозвучала украњнська тема, ¤ка за гармон≥Їю дуже була под≥бна
до теми ƒюка ≈лл≥нітона. ѕ≥д час концерту, а саме п≥д час
виконанн¤ джазовоњ коломийки (!!!), передостанньоњ композиц≥њ (останн≥м
був церемон≥альний марш прощанн¤) ¤ ¤кось раптом усв≥домила, що
джазом може бути все... без н≥¤ких обмежень та кордон≥в... Ќаправду,
джаз без.
ƒ≥кс≥ленд
"ћ≈ƒ≤ ”—"
¬олодимир ≥т (труба), ярема ам≥нський (кларнет), ™вген ѕрок≥п
(тромбон), ќрест ƒовганик (саксофон-тенор), јндр≥й ÷егальський
(контрабас), ћирослав ÷юпак (банджо, вокал), ≤ван √осподарець
(ударн≥ ≥нструменти)
—ама назва розкриваЇ все. ћузиканти формац≥њ "ћед≥кус"
волею дол≥ Ї також л≥кар¤ми. ѕочинаючи свою д≥¤льн≥сть з 1960
р. оркестр виступав у р≥зних джазових складах, в≥д кв≥нтету
до б≥і-бенду. « 1994 року колектив працюЇ у стил≥ д≥кс≥ленд.
¬ програм≥ джазов≥ стандарти плюс украњнська мелодика, власн≥
композиц≥њ в найкращих традиц≥¤х д≥кс≥ленду.
"ћед≥кус" брав участь у м≥жнародних джаз-фестивал¤х
та концертах в ривому –оз≥ та —умах (”крањна), “алл≥нн≥ (≈стон≥¤),
¬аршав≥, ¬роцлав≥, ўец≥н≥ (ѕольща), √рац≥ (јвстр≥¤)
оментар та враженн¤ п≥сл¤ виступу
даЇ ¬олодимир ≥т (труба):
"¬раженн¤ в≥д концерту дуже добр≥, просто прекрасн≥.
ƒобре, що в≥н почавс¤, добре, що в≥н Ї. ƒумаю, це будуть п'¤ть
дн≥в в≥дпочинку ≥ насолоди, принаймн≥, цього вечора було так,
ми грали ≥ публ≥ка це в≥дчувала". "як ¬и можете
поЇднувати так≥ ц≥лком р≥зн≥ профес≥њ: музиканти-медики? -
питаю". "“о вже ст≥льки рок≥в! ћи вже звикли, це
вже спос≥б житт¤... прот¤гом 40 рок≥в.
’то Ї хто? ярема ам≥нський (кларнет, л≥кар-пед≥атр), ™вген ѕрок≥п (тромбон, стоматолог), ќрест ƒовганик (саксофон-тенор, завв≥дд≥лом х≥рург≥њ
в онкодиспансер≥), јндр≥й ÷егальський (контрабас, доцент кафедри анатом≥њ), ћирослав ÷юпак (банджо, вокал, рад≥олог в онкодиспансер≥), ≤ван √осподарець (ударн≥ ≥нструменти, Їдиний не медик...
) (јле такий ударник мав би бути непоганим масажистом... -
јвт.)
ўо би побажав фестивалю? ∆итт¤. ўоб в≥н жив, жив, ≥ щоб були
ще пару таких фестивал≥в, бо один на р≥к - то дуже мало...
’от≥лос¤ би, щоб був ¤кийсь джазклуб, бачте, ¤к багато публ≥ки,
люди хочуть чути джаз. ѕольська група, ¤ка буде виступати
- рокова, дуже добра група, шикарна група. Ћьв≥в'¤нам буде
що подивитис¤, бо п≥д час фестивалю сюди зав≥тають прекрасн≥
музиканти. Ќе часто таке буваЇ." ѕовна верс≥¤ статт≥ >>>>>>>>>>>>>>>>>> ћар≥¤
“»“ј–≈Ќ ќ